V těsné blízkosti budoucí Vltavské filharmonie vede tramvajová trať i železniční koridor. Aby vibrace z provozu neohrozily citlivé akustické prostředí koncertních sálů a nerušily návštěvníky, počítá projekt filharmonie s moderním technickým řešením – antivibračními rohožemi, které se již nainstalovaly na přilehlé železnici.
Antivibrační rohože jsou běžně využívané v hustě zastavěných městských oblastech a jejich cílem je tlumit vibrace z tramvají a vlaků, aby se dále nešířily do okolních staveb.
Rohože jsou vyrobeny z recyklované pryže a fungují jako pružná tlumicí vrstva pod kolejemi. Právě díky nim se vibrace z provozu přenášejí do konstrukcí v okolí výrazně méně, čímž se chrání akustické kvality budovy.
🔹 Pod tramvajovou tratí bude instalována 25 mm silná antivibrační rohož
🔹 Pod železniční tratí (stanice Praha-Bubny a Negrelliho viadukt) byla nainstalována rohož o tloušťce 22 mm
Antivibrační rohože jsou jen jedním z kroků v komplexním systému opatření, který zajistí špičkové akustické podmínky uvnitř koncertních sálů. Kromě toho projekt počítá například s konstrukcí sálů typu box-in-box, speciálními úpravami fasády a důkladně řešenými základy budovy.
