Proč potřebuje Česká republika novou budovu filharmonie? Na to odpovídali hudební kritik a hudební režisér v pořadu ČT24 ArtZóna

Moderátor pořadu ArtZóna v rubrice fenomén probral 2.4.2024, s čím se v dnešní době potýkají v České republice vedení, dramaturgie a nakonec i filharmonie a filharmonici samotní. S důrazem na téma zázemí, které je aktuálně v případně mnoha orchestrů a souborů v Česku nedostačující, se s hudebním publicistou Borisem Klepalem a mistrem zvuku a hudebním režisérem Janem Košuličem zaměřili na důležitost vzniku plánovaných koncertních sálů nejen v Praze v podobě Vltavské filharmonie, ale také v Brně a v Ostravě. 

Proč orchestry potřebují nové a vhodné zázemí? „Aby mohli hrát hudbu 20. století. Prostě aby se tam vešly velké orchestry, aby to mělo moderní akustiku, trošku studiovou, jak se to dnes staví. A také se jim tím dostane velké pole působnosti a možnosti, jak se otevřít městu. Protože ty sály by měly být multifunkční. Třeba i Vltavská filharmonie zmiňuje, že by měla být permanentně přístupná. Terasa, kavárny, studovny, tak jak je to v Helsinkách, hudební centrum, kde přijdete v devět dopoledne a je to tam plné lidí, kteří pijí kafe,“ řekl v pořadu Boris Klepal.

Celou diskuzi na téma filharmonie sledujte na webu České televize (od 27. minuty): 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/12072033166-artzona/324294340010005/

Další aktuality